مرکز مطالعات استراتژیک البرز

مرکز مطالعات راهبردی مطابق با اهداف سند چشم انداز توسعه 20 ساله جمهوری اسلامی ایران

مرکز مطالعات استراتژیک البرز

مرکز مطالعات راهبردی مطابق با اهداف سند چشم انداز توسعه 20 ساله جمهوری اسلامی ایران

مرکز مطالعات استراتژیک البرز

Center for Strategic Studies Alborz
مرکز مطلعات استراتژیک البرز، با همکاری متخصصین و کارشناسان ارشد و دکتری استراتژی و مدیریت در حوزه تجارت، منابع انسانی، بازاریابی و تبلیغات در سال 1385 تاسیس شده و بعنوان اتاق فکر گروه البرز در تهیه و تدوین کلیه طرح هاو پلان های تجاری شرکت ها و موسسات عضو گروه و جاری سازی اهداف استراتژیک و نظارت بر اجرای تحول و توسعه نقش بسیار موثر و پویایی داشته است.
این مرکز طی سال های گذشته با ارائه خدمت به موسسات دولتی و خصوصی و هلدینگ سعی داشته است نقش کوچکی در جهت دستیابی به اهداف توسعه ایران اسلامی در سند چشم انداز 20 ساله ایران 1404 ایفا نماید. ریاست این مرکز بر عهده دکتر سیامک عزیزی می باشد.
سایت حاضر برای نشر و توسعه مقالات، اخبار و اطلاع رسانی همایش های حوزه مدیریت راه اندازی شده است و امیداست مورد استفاده بازدیدکنندگان گرام واقع شود.
تلفن تماس : 22981922
فکس : 22938649
پست الکترونیک : alborzgroup.co@Gmail.com

پیوندهای روزانه
پیوندها

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است

محور های همایش

اولین کنفرانس ملی کاربرد هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کار

محورهای همایش :

  • هوش مصنوعی در مدیریت کسب و کار
  • هوش مصنوعی در خدمات مالی و حسابداری و بیمه
  • هوش مصنوعی در کسب و کارهای حوزه سلامت
  • هوش مصنوعی در آموزش
  • هوش مصنوعی در خدمات گردشگری و مسافرتی
  • هوش مصنوعی در صنایع تفریحی-فرهنگی و ورزشی
  • هوش مصنوعی در مدیریت خدمات فنی-مهندسی و ساختمان
  • هوش مصنوعی در خدمات تجاری، مشاوره، و تحقیق و توسعه
  • هوش مصنوعی در حمل و نقل
  • هوش مصنوعی در ارتباطات
  • هوش مصنوعی در مدیریت زیست محیطی
  • هوش مصنوعی در خدمات توزیع

« وحشتناک مثل رهبری تحقیر شده با بمب هسته‌ای؛جنگ طولانی، سخت وخسته کننده شده و هیچ چیز وحشتناک‌تر از رهبری تحقیر شده با بمب هسته ای نیست و گزینه های پیروزی پوتین در حال تمام شدن است».

جملات فوق متعلق به توماس فریدمن می‌باشد، روزنامه نگار شهیر نیویورک تایمز و برنده سه جایزه پولتیرز که سال گذشته آن را نگاشته بود و در آن زمان هنوز اوضاع جبهه روسی به اسفناکی و هرج مرج امروزی نبود .

روایت هومن سیدی در فیلم جنگ جهانی سومش ، روایت یک مرد تحقیر شده بعد از یک اوج گرفتن ناگهانی بود ولی وقتی به هدف نهایی خود نرسید،دست به انتحار تمامی عوامل فیلم زد چه کسانی که مقصر بودند و چه کسانی که مقصر نبودند . ولی روایت پوتین از آخرین بازی بزرگی که راه انداخته چه می‌تواند باشد !؟ تا به امروز که مرد بازنده بازی اکراین پوتین بوده که جان هزاران نفر را در هر دو جبهه جنگ گرفته شده و میلیاردها دلار ضرر به هر دو کشور وارد شده و تقریبا هیچ موفقیتی هم برای روسیه حاصل نشده است جز تصویری منفور در در اذهان جامعه جهانی و اینکه نشان داده شد که در جبهه شرق نیز خبری نیست جز کشتار .

از هفده ماه قبل و از پنجم اسفند ۱۴۰۰ ، به طور مرتب درباره حمله روسیه به اکراین، انگیزه های این حمله، تاثیر نخبگان روسی در این تصمیم و خسارات وارد شده و محتمل بر جامعه روسی در خبر آنلاین مطالبی را به رشته تحریر درآوردم و انگیزه من از نوشتن این مقاله جدید نه شبه کودتا گروه شبه نظامی واگنر، بلکه مقاله سرگئی کاراگانوف رئیس افتخاری هیت رئیسه شورای سیاست خارجه و دفاعی روسیه بود ولی دراین میان شورش واگنرها باعث شد که کمی در نگاشتن مقاله جدید درنگ کنم و با اینکه نتیجه کودتا مشخص بود و انتظار خاصی از این گروه نمی‌رفت ولی بهرحال این اقدام برای پرستیژ سیاسی هیات حاکمه روسی در جهان بسیار گران تمام شد و نشان دهنده اختلاف بین نخبه‌گانی حاکم بر روسیه بود

این مقاله به یاری یافته‌های برآمده از مطالعات جنبش‌های اجتماعی دو ایده اصلی را می‌پرورد. نخست اینکه ما اکنون در دوره نهفتگی ناآرامی‏ های اجتماعی در  ایران به سر می‌بریم. تلاش می‌کنیم منظور از دوره نهفتگی جنبش‌ها و کارکردهای این دوره در مسیر کلی حیات جنبش‌ها را با تمرکز بر دیدگاه‌های آلبرتو ملوچی توضیح دهیم. سپس با استفاده از دیدگاه‌های ژوزف گاسفیلد و تفکیک مفهومی- نظری او بین جنبش‌های خطی و سیال، نشان خواهیم داد که اولاً مطالعه جنبش‌های اجتماعی در ایران کنونی از منظر عناصر سیالیت کارآمدی بیشتری دارد و ثانیاً مهم‌ترین ویژگی دوران نهفتگی این جنبش اعتراضی، گذار از عناصر خطی به عناصر سیال است. در بخش نتیجه‌گیری برخی ملاحظات راهبردی برای مواجهه‌ای عالمانه و کارآمد با این وضعیت پیشنهاد ‌می‏ شود.

دانلود فایل PDF مقاله

 

روسیه در سال‏ های اخیر برای تحقق اهداف خود در رابطه با کشورهای اروپایی بیش از گذشته از جنگ هیبریدی استفاده کرده است. پرسش اصلی این مقاله عبارت از این است که «هدف روسیه از به‏ کارگیری جنگ هیبریدی در رابطه با کشورهای اروپایی چیست و در این مسیر، از چه ابزارها و روش‌هایی بهره گرفته است؟» در پاسخ به این پرسش، این فرضیه از سوی نویسنده مطرح شده که «هدف اساسی روسیه، بازگشت به جایگاه ابرقدرتی و تغییر موازنه به‏ سود خود در مناسبات با غرب است. چون کسب این هدف، دیگر به شیوه‌های جنگ متقارن و سنتی امکان‌پذیر نیست، مسکو به نسل نوین جنگ‌ها یعنی جنگ هیبریدی و بهره‌گیری از ابزارهای متعدد و متنوع آن همچون حمله‏ های سایبری، انتشار اخبار نادرست و جعلی، حمایت از شبکه‌های فساد و فشار اقتصادی، مداخله در انتخابات کشورهای اروپایی و تشکیل شبکه‌ای از متحدان سیاسی در کشورهای اروپایی، حمایت از جدایی‌طلبی در اروپا و استفاده از گروه‏ ها و سازمان‌های مخالف روی آورده است».

دانلود فایل PDF مقاله

متن نهایی لایحه برنامه هفتم توسعه (۱۴۰۶-۱۴۰۲)

شناسنامه قانون- متن نهایی لایحه برنامه هفتم توسعه منتشر شد. پیش از این فایلی منتشر شده بود که حداقل به لحاظ ترتیب مواد اختلاف اندکی با این متن نهایی داشت. فرصت تطبیق سایر اختلاف‌های احتمالی و کم یا زیاد شدن احکام وجود نداشت.

مقدمه

در اجرای سیاست‌های کلی برنامه پنجساله هفتم توسعه در طی سالهای ۱۴۰۶-۱۴۰۲ با رویکرد تحقق رشد اقتصادی عدالت‌محور، اصلاح نظام بانکی و مهار تورم، اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح صندوقهای بازنشستگی، امنیت غذایی و ارتقاء تولید محصولات کشاورزی، بهبود نظام مدیریت یکپارچه منابع آب، رفع ناترازی‌های انرژی، تسریع در اجرای طرح‌های کلان پیشران و زنجیره ارزش، توسعه ساخت مسکن، افزایش سهم ترانزیت و اقتصاد دریامحور در اقتصاد ملی، ارتقاء نظام سلامت، ارتقاء فرهنگ عمومی و رسانه، بهبود جایگاه و منزلت زن و خانواده و رشد جمعیت، افزایش نقش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بهبود وضعیت تأمین اجتماعی و سیاست‌های حمایتی، بهبود سیاست‌ داخلی و ارتقاء سلامت اجتماعی، افزایش سهم و نقش شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد رقومی (دیجیتال)، ارتقاء نظام علمی، فناوری و پژوهشی، ارتقاء نظام آموزشی، افزایش اثربخشی سیاست خارجی، ارتقاء توان دفاعی و امنیتی، اصلاح نظام اداری و تحول قضائی و حقوقی لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور برای انجام تشریفات قانونی تقدیم می‌شود:

متن نهایی لایحه برنامه هفتم توسعه (۱۴۰۶-۱۴۰۲)

ماده ۱- تعاریف و اختصارات

الف- برنامه: برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه (۱۴۰۶-۱۴۰۲)

ب- سازمان: سازمان برنامه و بودجه کشور

پ- دستگاه‌های اجرایی: دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ و ماده (۵) قانون محاسبات عمومی کشور

ت- بانک مرکزی: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

فصل ۱- رشد اقتصادی

ماده ۲- در اجرای بند اول سیاست‌های کلی برنامه و به‌منظور تحقق اهداف کمی زیر مطابق با احکام این فصل، اقدام می‌شود.

ادامه متن